فروشگاه تخصصی تازه های علمی آموزشی مجازی

فروشگاه جامع فایل های دانشجویی, دانلود مجموعه عظیمی از فایل های آموزشی , دانشجویی , تحقیقاتی و متفرقه

پروژه تخفیف کرونایی powerpoint

اطلاعیه فروشگاه

از این که فروشگاه ما را جهت بازدید و جستجوی محصول مورد نظر خود انتخاب کرده اید ، بی نهایت سپاسگذاریم. اطلاعیه فروشگاه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود.

مديريت بحران و واكنش درشرايط اضطراري PPT

مديريت بحران و واكنش درشرايط اضطراري PPT

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت مديريت بحران و واكنش درشرايط اضطراري 

فرمت : PPT

حجم : 3.7 مگابایت

تعداد اسلاید: 87

زبان : فارسی

سال گردآوری : 1394

 

شرايط ز ير را به دقت در ذهن خود تصور كنيد:

شخص با خانواده اش از زلزله جان سالم بدر برده است، منزل او کاملا ویران شده و او اینک به همراه خانواده اش در خیابان روبروی منزلش ایستاده، او دارای یک کودک شیر خواره ، یک پسر۱۸ ساله (که از ران پا دچار شکستگی است ) یک دختر ۱۷ ساله ، همسری جوان و مادری پیر است که نیاز به داروهای فشار و قند دارد.
پسر بزرگ که مجروح است و می‌بایست به بیمارستان برسد و احتمالا به شهر دیگری اعزام گردد امکان آنکه او به همراه یكی از اعضاء خانواده برود بدلیل كمبود جا در هواپیما نیست و ترس از گم کردن فرزندتان و عدم رسیدگی مناسب به او آغاز بحران است.
مدت زمانی را که شما مجبورید به تنهایی (توجه داشته باشید بخاطر بچه ها نمی‌توانید همسرتان را با خود ببرید ) برای حمل پسرتان و رسیدن به فرودگاه یا بیمارستان صرف کنید را چیزی در حدود پنج ساعت تخمین بزنید ، تازه اگر هواپیمایی باشد و بیمارستان جایی داشته باشد . در این پنج ساعت خانواده شما بدون مرد تنهاست و مطمئنا بچه شیر خوارتان غذا می‌خواهد و مادرتان میبایست انسولین خودش را که در زیر آوار مدفون شده را هر چه زودتر قبل از شوک کمبود انسولین که بسیار خطرناک هم هست بزند ! در ضمن داروی فشار او نیز چند ساعتی است كه دیر شده ! دخترتان لباس مناسبی بر تن ندارد و تهیه لباس یا بیرون کشیدن حتی یک تکه پارچه فعلا مقدور نیست و شب سردی در راه است و احتمال بارش باران هم می‌رود .
شما بخاطر درگیری برای بستری یا اعزام کردن پسرتان قادر نخواهید بود که برای خانواده پتو ویا چادر آنهم اگر برسد بگیرید."
 
 
بحران تهديد يا فرصت؟
 
علي رغم تمامي پيامدهاي خطرناك و جدي كه به واسطه وقوع بحران حاصل مي‌شود، به صورت بالقوه شرايطي را براي مديران قابل فراهم مي‌كند كه جهش قابل توجهي در تيم تحت مديريت خود صورت دهد و اين به نحوه برخورد آنها بستگي دارد. از جمله اين شرايط مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد:
1-  قالب شكني ساختار قبلي: يكي از مسائلي كه مديران با آن سرو كار دارند، قالب‌هاي شكل گرفته است كه رانده‌مان دلخواه را ندارند. قالب‌هايي مثل ارتباطات درون يا بيرون مجموعه‌اي و ميزان فرمان پذيري كاركنان. بحران يكي از بهترين قالب شكن‌ها مي‌باشد و يك مدير ورزيده با استفاده از شرايط آمادگي خود و تجارب و قابليت‌هاي موجود به بهترين نحو از آن استفاده مي‌كند.
2-  ايجاد همدلي و همراهي بيشتر: عبور از بحران به عنوان يك هدف مقطعي كلي، مجموعه را تحت تاثير يك همدلي و وحدت قرار مي‌دهد كه منجر به ايجاد تجربه‌اي موفق در ذهن افراد شده و مي‌تواند وحدتي ادامه دار را موجب شود.
3- محك نظام مديريت: بحران، محكي عالي براي ارزيابي سيستم تحت مديريت و مجموعه‌هاي مرتبط بيرون از سيستم مي‌باشد. ارزيابي توانايي‌هاي مخالف سيستم از جمله قدرت حفظ تمركز، توان تصميم گيري، ميزان هماهنگي، عملكردهاي مديران، ميزان آمادگي و هوشياري، آشكاري خلاءهاي و نقاط ضعيف، ميزان وفاداري و خير خواهي و تعلق خاطر سازماني پرسنل و ... از اين دسته هستند.
 
 
تاريخچه مديريت بحران در ايران:
 
قانون پيشگيري ومبارزه با خطرات سيل مصوب  17/3/1348
تشكيل ستاد ويژه امدادرساني وبازسازي مناطق سيلزده در نخست وزيري در سال 1365
تشكيل اداره كل حوادث غير مترقبه در حوزه معاونت اجرائي رئيس جمهوري در سال 1368
واگذاري مسئوليت هماهنگي در امور امداد ونجات ، اسكان موقت وبازسازي مناطق زلزله استانهاي گيلان و زنجان به استناد اصل 127 قانون اساسي به وزير كشور در خرداد ماه 1369
تصويب ستاد پيشگيري وبازسازي حوادث غير مترقبه استان در هيات وزيران در تاريخ 4/2/1370
تصويب قانون تشكيل كميته ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي در 9/5/1370 در مجلس شوراي اسلامي
تصويب آئين نامه اجرائي قانون تشكيل كميته ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي توسط هيات وزيران در 12/2/1372
واگذاري اختيار اصل 127 قانون اساسي در مدت 72 ساعت از زمان بروز حادثه به استانداران توسط هيات وزيران در تاريخ 16/3/1372
تصويب ماده 44 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ،اجتماعي وفرهنگي ج.ا.ا در تهيه طرح جامع امداد ونجات توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تاريخ 17/1/1379
تصويب طرح جامع امداد ونجات كشور توسط هيات وزيران در تاريخ 17/1/1382
تصويب ستاد پيشگيري و مديريت بحران در حوادث طبيعي و سوانح غير مترقبه كشور توسط هيات وزيران در تاريخ 7/4/1383
 
 
 
.........................................................................
 
 
پيشگيري از بحران: كليه اقداماتي كه موجب پيشگيري از وقوع بحران ها و همچنين باعث جلوگيري از اثرات مخرب آن بر جامعه شود، در اين بخش مورد بررسي قرار مي گيرد.
به عنوان مثال مي توان به بالا بردن كيفيت طراحي و اجراي ساختمانها و مقاوم سازي بناها و تاسيسات زير بنايي اشاره كرد ، كه با برنامه ريزي دقيق و نظارت بر ساخت و ساز‌ها، مقاومت و كيفيت ساختمانها را بالا برد.
كاهش اثرات مخرب بحران :كليه عمليات و امكاناتي كه تحت يك برنامه منسجم و جامع براي كاهش اثرات بحران در يك كشور و يا براي منطقه خاصي انجام مي گيرد را مي توان به عنوان كاهش اثرات بحران نام برد . به عنوان مثال مي توان بر اقدامات از پيش اگاهي دهنده و تهيه و كاربرد آيين نامه ها و دستور العمل هاي ساختماني اشاره نمود.
آمادگي:شامل كليه عمليات و اقداماتي است كه دولت ها ، جوامع و همچنين افراد را قادر بر انجام عكس العمل سريع و كارا در مواقع بروز بحران مي نمايد . اقدامات آماده سازي در كل ، شامل تهيه يك برنامه ضد بحران ، برآورد دقيق منابع و همچنين آموزش كاركنان مي باشد .
 امداد رساني :فعاليتهاي مربوط به امداد رساني معمولًا كليه عمليات و اقداماتي است كه  قبل و بعد از وقوع بحران را شامل شود، اين عمليات و اقدامات كلاً در جهت حفاظت از جان مردم ، تاسيسات و داراييهاي موجود صورت مي گيرد .
بهبودي :اين بخش از چرخه مديريت بحران شامل كليه عمليات و اقداماتي است كه به منظور عادي سازي شرايط و اوضاع و احوال يك كشور ، يا بخشي از كشور بعد از وقوع بحران صورت مي پذيرد . مرحله عادي سازي در برخي موارد ممكن است بين 5 تا 10 سال به طول انجامد ، مرحله بهبودي و عادي سازي اوضاع ،معمولاً توام با بهسازي و بازسازي نيز مي باشد.

 

نظام مدیریت بحران در کانادا:

نظام مدیریت بحران در کانادا مدیریت بحران را در سه سطح محلی، استانی و ملی
از اصول اصلی در نظام مدیریت بحران در کانادا این است که افراد و خانوارها خود مسئول ایمنی خود هستند.
در صورتی که اتفاق پیش آمده بیشتر از توان مقابله افراد باشد شهرها مسئول مدیریت بحران رویداده هستند. اگر شهرها توان مدیریت بحران را نداشته باشند آنگاه استانها وارد عمل می شوند و اگر مدیریت بحران خارج از توان استانها نیز باشد آنگاه دولت ملی وارد عمل می شود. به همین دلیل مدیریت بحران و نهادهای مربوطه در هر سه سطح حضوری فعال دارند.
در سطح ملی سازمانی ملی با نام سازمان امنیت عمومی و آمادگی اضطراری (Public Saferty Emergency Preparedness Canada) این مسئولیت را طبق قوانین مربوطه بر عهده دارد:
1- تامین مالی پروژه های آمادگی در برابر بحرانها و همچنین
2-  کمک به آسیب دیدگان بحرانها زمانیکه دولتهای استانی و محلی نتوانند آنها را به دلیل بزرگ بودن ابعاد آنها انجام دهند را بر عهده دارد.
. بیشتر این اقدامات در چارچوب دو قانون ملی مهم به نام قانون بحرانها (Emergencies Act) و قانون آمادگی در برابر بحرانها (Emergency Preparedness Act) انجام می گیرند..
استانهای کانادا نیز هر کدام دارای سازمان مدیریت بحران و قوانین مدیریت بحران مخصوص به خود می باشند.
شهرها عمدتا دارای اداره مدیریت بحران هستند که یا بطور مستقل و یا در کنار سازمانهای ایمنی مانند آتش نشانی فعالیت می کنند. هر شهر دارای مدیر بحران بوده که مسولیت تهیه و اجرای برنامه های مدیریت بحران شهر می باشد.


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,750 تومان
(شامل 50% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 15,500 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان مشتری گرامی ، برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
365_549404_1725.zip3.1 MB