powerpoint پروژه تلگرام ورود فروشگاه

اطلاعیه فروشگاه

از این که فروشگاه ما را جهت بازدید و جستجوی محصول مورد نظر خود انتخاب کرده اید ، بی نهایت سپاسگذاریم. در صورتیکه محصول مورد نظر شما در این فروشگاه وجود ندارد می توانید از طریق آدرس ایمیل زیر ، محصول خود را سفارش دهید: mataleb.mofid@gmail.com .......................... اطلاعیه فروشگاه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. با تشکر از حسن انتخاب شما

مدیریت دانش وکاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک PPT

مدیریت دانش وکاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک PPT

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت مدیریت دانش وکاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک

فرمت : PPT

حجم : 2.2 مگابایت

تعداد اسلاید : 137

زبان : فارسی

سال گردآوری : 96

 

سازمانها داراي منابع مختلفي هستند كه گروهي از اين منابع غيرقابل توليد و منحصر به فرد و با ارزش هستند يكي از اين منابع دانش است.

تغييرسريع تقاضاها و تقليد رقبا باعث نياز به ايجاد و مديريت دانش گرديده است.

رشد مديريت دانش از 2 تغيير اساسي نشات مي گيرد:

1 - كوچك سازي     2- توسعه تكنولوژي

توسعه تكنولوژي از طريق 2 منبع مهم گرايش به مديريت دانش را افزايش داد:

 1- رشد منابع اطلاعاتي مانند اينترنت                 

2-توسعه تكنولوژي كه موجب گرديد تهيه و توزيع اطلاعات به راحتي صورت گيرد.

 
 

علل پیدایش مدیریت دانش:

در بدو امر به مدیریت دانش فقط از بعد فن آوری نگاه می‌شد و آن را یک فناوری می‌پنداشتند. اما به تدریج سازمانها دریافتند که برای استفاده واقعی از مهارت کارکنان، چیزی ماورای مدیریت اطلاعات موردنیاز است. انسانها در مقابل بعد فناوری و الکترونیکی، در مرکز توسعه، اجرا و موفقیت مدیریت دانش قرار می‌گیرند و همین عامل انسانی وجه تمایز مدیریت دانش از مفاهیم مشابهی چون مدیریت اطلاعات است.
 
 
۱- دگرگونی مدل کسب و کار صنعتی که سرمایه‌های یک سازمان اساسا سرمایه‌های قابل لمس و مالی بودند(امکانات تولید، ماشین، زمین و غیره) به سمت سازمانهایی که دارایی اصلی آنها غیرقابل لمس بوده و با دانش، خبرگی، توانایی و مدیریت برای خلاق سازی کارکنان آنها گره خورده‌است.

 

۲- افزایش فوق العاده حجم اطلاعات، ذخیره الکترونیکی آن و افزایش دسترسی به اطلاعات به طور کلی ارزش دانش را افزوده است؛ زیرا فقط از طریق دانش است که این اطلاعات ارزش پیدا می‌کند، دانش همچنین ارزش بالایی پیدا می‌کند. زیرا به اقدام نزدیک تر است. اطلاعات به خودی خود تصمیم ایجاد نمی‌کند، بلکه تبدیل اطلاعات به دانش مبتنی بر انسان‌ها است که به تصمیم و بنابراین به اقدام می‌انجامد.
 
۳- تغییر هرم سنی جمعیت و ویژگیهای جمعیت شناختی که فقط در منابع کمی به آن اشاره شده‌است. بسیاری از سازمانها دریافته‌اند که حجم زیادی از دانش مهم آنها در آستانه بازنشستگی است. این آگاهی فزاینده وجود دارد که اگر اندازه گیری و اقدام مناسب انجام نشود، قسمت عمده این دانش و خبرگی حیاتی به سادگی از سازمان خارج می‌شود
 ۴- تخصصی تر شدن فعالیتها نیز ممکن است خطر از دست رفتن دانش سازمانی و خبرگی به واسطه انتقال یا اخراج کارکنان را بهمراه داشته باشد.
 

مدیریت دانش:

مديريت دانش سازمان دادن برای دانستن است. کوششی هماهنگ برای تصرف دانش حياتی سازمان، اشتراک دانش ميان يک سازمان و برجسته کردن در حافظه جمعی سازمانی برای بهبود تصميم گيري، افزايش بهره وری و نوآوری است. مديريت دانش شامل تصرف دانش، خرد، تجربيات با ارزش افزوده کارکنان، آسان کردن بازيابی دوباره و نگهداری آن بعنوان دارايی سازماني است. مديريت دانش کوششی برای تبديل دانش کارکنان (سرمايه انسانی) به دارايی مشترک سازمانی (سرمايه فکری ساختاری) است.

 


هاينس ، مديريت دانش را فرايندی مي‌داند که مبتنی بر چهار رکن است


الف) محتوا:  که به نوع دانش (آشکار يا نهفته بودن) مربوط مي شود، 
ب) مهارت:  دستيابي به مهارت هايي جهت استخراج دانش، 
ج) فرهنگ:  فرهنگ سازمانها بايد مشوق توزيع دانش و اطلاعات باشد، 
د) سازماندهی:  سازماندهی دانش موجود.

 

ویژگی های دانش:

•دانش مختص انسان است.
حاصل تفکر است.
خاستگاه و محل بکار گیری دانش در ذهن انسان است.
دانش با همکاری و مشارکت انسان ها در یک گروهی می تواند تولید شود.
کاربردی و مورد استفاده در تصمیمات است.
 
طبقه بندی ابعاد دانش سازمانی:

 

1- بعد اول: تمايز بين دانش فردي و جمعي

 

2- بعد دوم: تمايز بين دانش نهفته و دانش صريح

 

3- بعد سوم: دانش عمومي در مقابل دانش خصوصي

 

 

1- بعد اول: تمايز بين دانش فردي و جمعي

 دانش فردی:  شامل مجموعه شایستگی ها، اطلاعات و دانش فرد می باشد

دانش جمعی: شامل اصول سازماندهی ، طرح های مدیریت ارشد، تجربیات گذشته ، اهداف، ومأموریت ها می باشد

2- بعد دوم: تمايز بين دانش نهفته و دانش صريح

دانش نهفته : از طریق  تجربه یادگرفته می شود و بیان و انتقال آن بسیار مشکل است و در دو بعد فردی ( شامل : برنامه های فردی، مهارت ها ، عادت ها ، و دانش انتزاعی ) و بعد جمعی ( شامل : طرح های مدیریت ارشد، اجماع سازمانی بر تجربیات گذشته و فرهنگ سازمانی ) است

دانش صریح : این دانش بر خلاف دانش نهفته ، قابل کد گذاری بوده و می توان به طور رسمی و سیستماتیک انتقال داده شود. مثل قوانین و رویه های

این دانش نیز فردی ( شامل : مهارت ها و دانش قابل آموزش و مکتوب شدن ) و جمعی 

 ( شامل : رویه های عملیاتی استاندارد، مستندات و سیستم های اطلاعاتی ) می باشد.

 

دانش صریح و نهفته را به کوه یخ نیز تشبیه کرده اند که قسمت اعظم آن دانش نهفته و در زیرآب می باشد.

 
 

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,800 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file4_1953250_4235.zip2.1 MB





آخرین محصولات فروشگاه

محبوبترین محصولات

نظرسنجی

آیا محصول مورد نظر خود را در این فروشگاه یافتید؟
کدام مورد شما را در خرید اینترنتی یاری می کند؟