powerpoint پروژه سفارش وارد شوید پیشنهاد ویژه

اطلاعیه فروشگاه

از این که فروشگاه ما را جهت بازدید و جستجوی محصول مورد نظر خود انتخاب کرده اید ، بی نهایت سپاسگذاریم. در صورتیکه محصول مورد نظر شما در این فروشگاه وجود ندارد می توانید از طریق آدرس ایمیل زیر ، محصول خود را سفارش دهید: mataleb.mofid@gmail.com .......................... اطلاعیه فروشگاه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. با تشکر از حسن انتخاب شما

عنوان: چگونگی سازمان دادن به فعالیتهای کلاسی PPT

عنوان: چگونگی سازمان دادن به فعالیتهای کلاسی  PPT

 

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت راهبردهاي چگونگي سازمان دادن به فعاليت هاي کلاس درس 

فرمت : PPT

تعداد اسلاید : 49

زبان : فارسی

سال گردآوری : 96

 

 

وحدت تعليماتي

محتواي آموزشي بايستي ضمن رعايت مداومت تجارب و شناخت دانش آموزان در يک مقطع زماني بايد به ارتباط عمومي و هماهنگي افقي مطالب توجه نمايد.

ضمنأ هر موضوع درسي علاوه بر داشتن وحدت عمودي بايستي هماهنگي افقي نيز داشته باشد مثال: درس رياضي در تمام مراحل با درس فيزيک، شيمي، زبان، ادبيات، انگليسي و ساير دروس مرتبط باشد.

 

يکي از اصول مهم يادگيري و ياددهي،ايجاد ارتباط،هماهنگي،وحدت و يکپارچگي از طريق ايجاد ساخت و بافت در فرآيند تدريس است. عناصر لازم براي سازمان بندي و ايجاد وحدت تعليماتي در تدريس عبارتند از:

تداوميعني تکرار عمدي و حساب شده يک مفهوم يا يک مطلب درسي در فواصل مشخص چه به صورت عمودي در طي دوره هاي تحصيلي و چه به صورت افقي يعني در يک دوره و پايه در دروس مختلف.

- تسلسليعني قراردادن محتوا يا فعاليت هاي درسي به نظم و ترتيب خاص مثال يک هفته در ميان،...

 

جامعيتيادگيري و ياددهي با تفکر سيستمي انجام شود به بيان ديگر در فرآيند تدريس بايد کليه اجزاء لازم براي تشکيل يک کل معني دار مهيا شود.

مفاهيم: معلم با مفاهيم متععدي در تدريس سروکار دارد که نزد شاگردان ممکن است داراي معاني مختلف باشد،بدين ترتيب بايد مفاهيم به کار برده شده را به خوبي تشخيص و تعريف نمايداين مهم باعث سهولت در برقراري ارتباط ، جلوگيري از تضاد در معاني و درک مفاهيم متعدد يک کلمه مي گردد که در نهايت منجر به يادگيري اصيل و عميق و پايدار مي گردد.

 

مهارت: آن چيزي است که ابتدا و انتهايش مشخص است مثل مکانيکي و ...

نگرش: احساس دروني و باور فرد نسبت به پديده هاست و اصولأ يادگيري تغييرات تدريجي است که به ترتيب در،دانش،نگرش،رفتار فردي و رفتار گروهي ايجاد مي شود. به بيان ديگر لازمه تغيير در رفتار فردي،تغيير در نگرش اوست.

در يک تدريس موثر لازم است به 6 عنصر با توجه به شکل زير توجه شود.

 

 

راهبردهاي سازمان دادن به فعاليت هاي کلاس درس

در زير نمونه هايي از راهبردهاي لازم براي سازمان دادن به فعاليت هاي کلاس درس آورده شده است:

اخذ موافقت و افزايش مشارکت شاگردان در تدريس به منظور ايجاد احساس مالکيت رواني دانش آموزان

تعيين فوري فعاليت گردشگران پس از ورود به کلاس به منظور استفاده عاقلانه و مولدانه از انرژي و توانايي شاگردان در ابتداي ورود به کلاس

طرح سوالات انگيزشي به نحوي که موجب توجه شاگردان و تحريک تفکر آنان شود.

 

از دانش آموزان خواسته شود تا يافته هاي خود را براي ساير دانش آموزان بيان کنند.

 

توجيه دانش آموزان مبني بر اينکه امر يادگيري غالبأ همراه با مشکلات و پذيرش خطر است. معلم در کلاس بايد مشوق شاگردان در پذيرش اين نوع خطرات باشد و به دانش آموزان تفهيم کند که،کلاس عين زندگي غم و نشاط دارد. مثال: اگر دانش آموزي نمره کم آورد نا اميد نشود. بلکه تلاش کند تا نمره بهتري کسب نمايد. و يا اينکه روانشناسي نمره بر دانش آموز حاکم نشود.

 

آموزش شاگردان مبني بر اين که اعمال خود را به طور سازنده و با آزاد منشي مورد بررسي و ارزيابي قراردهند.

آموزش شاگردان مبني بر اين که چگونه تفکر و احساسات خود را بنويسد.

تقويت خواندن شفاهي دانش آموزان از طريق خواندن دو به دو؛ به نحوي که به نوبت،دو نفره با صداي بلند براي يکديگر بخوانند.

نگهداري درگيري علمي دانش آموزان در کار گروهي به منظور مشارکت و تبادل تجارب گروهي

آموزش به دانش آموزان که چگونه با يک مسئله بايد باز و متفکرانه مواجه شد.

 

انتخاب بهترين فکر از طريق کمک به دانش آموزان که ياد بگيرند چگونه به تحقيق در خصوص موضوعات مورد مناقشه پرداخته و به مشارکت فکري در حل آن موضوعات با فکر باز بپردازند.

تقويت حمايت گروهي، به منظور اينکه همه دانش آموزان احساس نمايند که آن ها متعلق به گروه اند و از حمايت گروه ها برخوردار مي باشند و تفهيم اين مطلب به دانش آموزان که کار گروهي باعث مي شود که تکه کاري نکنيم.

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file2_1938988_2591.zip1.7 MB





آخرین محصولات فروشگاه

محبوبترین محصولات

نظرسنجی

کدام مورد شما را در خرید اینترنتی یاری می کند؟